Podle odborníků se dnešním dětem možnost volné, spontánní hry v přírodním prostředí nedostává. Nedostatek takové hry přitom může mít na děti poměrně významný dopad. Málo příležitostí k volné hře působí ale i jiné nedostatky, například neschopnost spolupráce a komunikace v kolektivu, řečové vady a podobně.
Řešením je poskytnout dnešním dětem to, co mnozí dospělí ve svém dětství považovali za samozřejmé: prostor, který bude lákat ke spontánní hře, nabídne malým návštěvníkům, aby si po svém osahaly tento svět a získaly zkušenosti s jeho živly a ročními dobami. V prostředí měst formou přírodních hřišť.
Přírodní hřiště mateřských škol byla navrhována jako miniaturní krajina v dětských dimenzích, kterými se děti mohou ‚prohrát‛ od jednoho kouta do druhého.“ Kouzlo hřiště je, že vypadají každý den i v každém ročním období jinak. Děti v něm naleznou vrbové stavby jako úkryt, volné plochy a možnost tvořit a měnit prostředí hřiště. Budou mít možnost probíhat zahradou po překážkách, schovávat se v úkrytech i poznávat přírodu v environmentálním koutku.
Hřiště v přírodním stylu u mateřské školy v Žabni
.
Hřiště v přírodním stylu u mateřské školy Čeladenská beruška
Hřiště v přírodním stylu u mateřské školy v Metylovicích